haruki murakami
Onedio

Haruki Murakami’den Cımbızladığım Cümleler

Sizin için, en sevdiğim yazarlardan biri olan Haruki Murakami’nin kitaplarından bazı hem hayal hem hayat gücü cümlelerini çevirmeye çalıştım. Bana dokunduğu yerden ve bana dokunduğu şekilde size de ulaşabilmesi dileklerimle…

Ve fırtına bir kez sona erdiğinde, nasıl yapabildiğini hatırlayamayacaksın; nasıl hayatta kalmayı başardığını. Fırtınanın gerçekten bittiğinden dahi emin olamayacaksın. Fakat bir şey kesindir. Fırtınaya giren ve çıkan sen, asla aynı olmayacaksın. Zaten fırtına bu demektir.

Sahilde Kafka (Doğan Kitap, 2009)

Neden insanlar bu kadar yalnız olmak zorunda? Tüm bunların sebebi cidden nedir? Bu dünyada milyonlarca insan, yıllanıyor, başkalarının onları tatmin etmesini bekliyor ve yine de kendilerini soyutluyorlar. Neden? Dünya buraya insanın yalnızlığını beslemek için mi kondu?

Sputnik Sevgilim (Doğan Kitap, 2016)

Acı kaçınılmazdır. Acı çekmek isteğe bağlıdır.

Koşmasaydım Yazamazdım (Doğan Kitap, 2013)

paratic.com

Anılar içini ısıtır ama aynı zamanda seni parçalara ayırır.

Sahilde Kafka (Doğan Kitap, 2009)

Aşık olan kimse kendindeki eksik parçaları arıyordur. Yani aşık olan kimse sevdiğini düşündüğünde buruk hisseder. Uzun zamandır görmediğiniz anıların toplandığı bir odaya girdiğinizde ayaklarınızın geri geri gitmesi gibi.

Sahilde Kafka (Doğan Kitap, 2009)

Bazen sana baktığımda uzaktaki bir yıldıza gözlerimi dikmiş gibi hissediyorum. Göz kamaştırıcı ama ışık on binlerce yıl öncesine ait. Belki yıldız artık yaşamıyor bile. Yine de bazen o ışık bana her şeyden daha gerçekçi gözüküyor.

Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında (Doğan Kitap, 2007)

[the_ad id=”1206″]

Beni daima hatırlamanı istiyorum. Varolduğumu hatırlayacak mısın ve burada böyle senin yanında durduğumu?

İmkansızın Şarkısı (Doğan Kitap, 2004)

bookstr.com

Her zaman sevgiye açlık duydum. Sadece bir kez tamamen doymanın nasıl bir şey olduğunu bilmek istedim, daha fazla alamayacağım kadar çok fazla aşkla beslenmeyi. Sadece bir kez.

İmkansızın Şarkısı (Doğan Kitap, 2004)

Maalesef; zaman ilerliyor, saatler geçiyor, geçmiş çoğalıyor, gelecek çekiliyor, olasılıklar azalıyor, pişmanlıklar üst üste biniyor.

The Rat – Dance Dance Dance (1995)

[the_ad id=”1206″]

Sessizlik, farkettim ki, aslında gerçekten duyabileceğin bir şeymiş.

Sahilde Kafka (Doğan Kitap, 2007)

Ölüm yaşamın zıttı değildir, parçasıdır.

Blind Willow, Sleeping Woman (2006)

losarciniegas.blogspot.com

Eğer birini tüm kalbinle seversen, yalnızca bir kişi olsa bile, hayatın kurtulmuş demektir. O kişiyle asla bir araya gelemesen bile.

1Q84 (Doğan Kitap, 2012)

Mümkün mü, son tahlilde, bir insanın bir başkasıyla mükemmel uzlaşmayı elde etmesi? Başka bir insanı tanımak için ciddi gayret ile muazzam zaman ve güç harcayabiliriz. Ama sonuçta o insanın özüne ne kadar yaklaşabiliriz? Karşımızdaki insanı iyi tanıdığımıza kendimizi inandırıyoruz ama gerçekten herhangi birine dair önemli bir şey biliyor muyuz?

Zemberekkuşunun Güncesi (Doğan Kitap, 2005)

Tüm çabalarına rağmen insanlar, incinme zamanları geldiğinde incinecekler.

İmkansızın Şarkısı (Doğan Kitap, 2004)